Este obligata compania care detine un magazin cu vanzare online sa utilizeze casa de marcat si sa emita bon fiscal?

Clientii unui magazin online platesc produsele cumparate prin una din urmatoarele modalitati:

  • plata ramburs (in momentul primirii produsului se face plata catre curier iar acesta transfera prin cont bancar vanzatorului sumele incasate de la clienti)
  • plata online (magazinul are integrat un sistem de plata online prin care, in baza datelor inscrise pe cardul bancar, banii sunt transferati din contul bancar al clientului direct in cel al vanzatorului)
  • plata prin transfer bancar (clientul face ordin de plata si banii se vireaza din contul acestuia direct in contul vanzatorului)

Conform legilor in vigoare sunt obligate sa detina si sa utilizeze casa de marcat societatile care incaseaza cu numerar sau prin utilizarea cardurilor bancare.
Companiile detinatoare de magazine online nu se incadreaza in aceasta categorie deoarece incasarile vor intra direct in contul bancar, prin transfer. De asemenea, Emiterea bonului fiscal implica obligatia de a il inmana clientului.

In cazul vanzarilor online nu este posibil ca bonul fiscal sa fie inmanat clientului, astfel ca societatea nu va fi obligata sa detina si sa utilizeze casa de marcat fiscala.
O singura tranzactie de genul celor mentionate, creaza obligatia de a utiliza casa de marcat.

De exemplu, daca o persoana fizica ridica personal produsul de la sediul dumneavoastra, va trebui sa emiteti si sa inmanati bonul fiscal, daca achita numerar, in momentul ridicarii. Daca persoana a achitat anticipat online sau prin transfer, societatea va fi in continuare exceptata de la obligatia de a avea casa de marcat chiar daca persoana fizica ridica personal produsele.

Reglementare:

Legea 28/1999, art 1, alin. (1)